Dergimiz online ortamda yayın vermeye başladığı 2020 yılından itibaren okurlarına ücretsiz şekilde özgün içerik sunma faaliyetlerini sürdürmektedir.
Döngü Dergi, Bu süreç içerisinde fikirlerini yazıya dökmek, insanlarla paylaşmak isteyen birçok üniversite öğrencisine ekol olmuş, kendi bünyesinde onlarca bilim anlatıcısı yetiştirmiştir.
Döngü Dergi İnternet üzerinden; Misyonumuzda da görebileceğiniz gibi her zaman güncel ve özgün içerikleri bünyesinde barındırmak için durmadan çalışan gönüllü yazarlar ve editörler ile her ay düzenli olarak en az 30 farklı özgün içerik yayınlayan online bir oluşumdur.
Misyon:
Okurlarımıza mümkün olan en güncel ve özgün içerikleri sunmak için çalışıyoruz.
Vizyon:
Okurlarımıza çevrim içi ortamda tamamen ücretsiz bir şekilde Psikoloji, Teknoloji, Bilim, Sanat, Edebiyat alanında her türlü içeriğe ulaşabilecekleri, önce Türkiye'nin sonra Dünya'nın en özgün ve ücretsiz içeriklerini sunacak okur merkezli dergi olmak.
Bir korku, gerilim ya da polisiye filmi izlediğinizde şüpheleriniz hep doğru çıkmış mıydı? Peki, her korku-gerilim filmi içerisinde sadist katiller veya doğaüstü varlıklar barındırır mı? Bu sorulara verdiğiniz yanıtlar “evet” ise sizi Remothered serisinin ilk oyunu olan Tormented Fathers’a davet ediyorum. 30 Ocak 2018 tarihinde çıkış yapmış hayatta kalma, gerilim ve korku ögelerini barındıran Tormented Fathers, aşırı gerçekçi bir oynanış sunarken konusu ve hikâyeyi sunuş tarzıyla da birçok filme taş çıkartacak cinsten bir oyun. Bir yandan kendinizi birden konunun içinde bulup hikâyeyi çözerken bir yandan da çeşitli nesneleri bulup onlarla kendinizi savunmaya çalışıyorsunuz. Evet, yanlış duymadınız. Bu türden oyunların çoğunda yapamadığımız “kendini savunma” işlemini bu oyunda yapabiliyoruz. Hazır buraya kadar gelmişken oyunun konusuna ufaktan değinelim.
Oyunda 35 yaşında bir kadın olan Rosemary Reed’i kontrol ediyoruz. Bir araştırmacı kimliği ile emekli noter Dr. Felton’ın evine giden Reed, malikânenin hemşiresi ve aynı zamanda Dr. Felton’ın bakıcısı olan Gloria tarafından karşılanır. Zamanla Reed’in asıl kimliği ortaya çıkınca gerilim ve korku ögeleri de kendini göstermeye başlar. Reed, Dr. Felton’ın kızı Celeste’in başına neler geldiğini araştırmaya başlarken bir yandan da Kızıl Rahibe’nin gizemini çözmeye ve ondan kaçınmaya çalışır. Kendisini derin bir çıkmazda ve korkunç garipliklerin içerisinde bulan Reed “Acaba bu olaylardan kurtulabilecek ve başta karmaşık gelen çoğu olayı çözebilecek mi?” sorusunu aklınızda bırakıp oyunun mekaniklerinden söz etmeye başlayalım.
Oyunda genel anlamda üç tip eşya var: Şaşırtmaca, savunma ve bulmaca. Şimdi bu ögelerin ne anlama geldiklerine bakalım.
Şaşırtmaca: Bu eşyalar, sizi kovalayan kişinin dikkatini dağıtmak amacıyla kullanılır. Bardak, şişe, çalar saat vb. olabilirler.
Savunma: Bıçak, tornavida vb. eşyalar ise peşinizdeki sizi yakaladığında elinden kurtulmak için kullanılırlar. Bunlar genellikle geliştirilebilir ögelerdir.
Bulmaca: Bu ögeler ise hikâyede ve aynı zamanda oyunda ilerleyebilmeniz için gereklidirler ve sadece ait oldukları yerde genellikle tek seferlik kullanılırlar.
Oyundaki bir diğer mekanik olan gizlenmeden bahsedelim. Biri tarafından kovalandığınızda eğer mesafeyi biraz açtıysanız bir yatağın ya da kanepenin altına saklanabiliyor veya bir dolaba girebiliyorsunuz. Burada boş bir şekilde kovalayanın geri dönmesini beklemek yerine oyun sizden nefesinizi kontrol altında tutmanızı istiyor. Oyunun yapay zekâsının sizi bu konuda çok fazla hayal kırıklığına uğratacağını zannetmiyorum çünkü yaptığınız hatanın karşılığını mutlaka alıyorsunuz.
Peşinizdekinin görüş açısındayken bir yere saklanmaya çalıştığınızda anında cezanızı kesiyor. Aldığınız ilk darbede yaralanıyorsunuz ki bu da sizin hareket hızınızı yavaşlatıyor. Bu durum sizi korkutsa da fazlasıyla endişelenmenize gerek yok çünkü oyunda gayet iyi düşünülmüş bir iyileşme mekaniği mevcut: Aynalar. Evet, oyunda belli odalara yerleştirilmiş küçük aynalar var ve bu aynaların iki işlevinden biri iyileştirmek, diğer işlevi ise oyunu kaydetmek. Yalnız yine uyarmam gerekiyor, aynaların kullanım hakkı var. Sürekli kullanılamıyorlar, her kullanımda çatlıyor ve en son kırılıyorlar. O yüzden aynaları yerinde ve akıllıca kullanmak gerekiyor.
Mekaniklerden de bahsettiğimize göre son sözlere ve sonuca gelelim. Oyunda bir malikânedesiniz ve sizin peşinizde olan kişilerin sayısı belli bir zaman sonra artış gösteriyor. Bu artış fazla olmamakla beraber bazen işi zorlaştırıyor. Oyunda hiç beklemediğiniz anda sizi korkutabilecek gelişmeler yaşanabiliyor ve oyun bunu da dozajında yapıyor. Oyunda biraz ilerledikten sonra peşinizdekilere bağışıklık geliştirebiliyorsunuz, bu durum da korkunuzun bir miktar azalmasına hatta bunlarla eğlenmenize sebep oluyor. Hikâye açısından oyunun eksiği yok fazlası var denebilir. Zaten oynadığınızda ya da izlediğinizde bunun farkına varıyorsunuz ancak bazı durumlarda hikâyeye olan odağınız kaybolabiliyor. Mesela bir bulmacada takılı kaldığınızda ya da peşinizdekinin karşınıza çıkma sıklığı arttığında sıkılabiliyorsunuz. Ancak olay örgüsü oyuncuyu gerçek anlamda kendisine bağladığı için biraz ara verip sonra tekrar devam edebiliyorsunuz. Bütün her şeyi göz önünde bulundurup değerlendirirsek oyunun oynanabilirliğinin yüksek olduğunu söyleyebiliriz. Oyun hakkında söyleyeceklerim bu kadar, başka bir incelemede görüşmek dileğiyle. Oyunla Kalın.
YORUM YAP
Yorumunuz onaylandıktan sonra yayınlanacaktır. Yorumunuza yanıt verildiğinde mail ile bilgilendirileceksiniz.