post-thumb

SCP Hikâyelerinin Oyunlaştırılmış Hâli: Control

Oyunu anlatmaya geçmeden önce "SCP nedir?" sorusuna değinelim. SCP, açılımı "Special Containment Procedures (Özel Muhafaza Yönetmelikleri)" olup "Güvence altına al, Muhafaza et, Koru (Secure, Contain, Protect)" sloganına atıfta bulunan hayali bir kuruluştur. Bu kuruluşta paranormal olaylar ve fenomenler incelenir, bunlar koruma altına alınır ve dış dünyadan uzak tutulmaya çalışılır. İçerisinde çok tehlikeli canlıların (karşısında gözünüzü kırparsanız ya da arkanızı dönerseniz sizi öldürebilecek türden tehlikeli) da yer almasından ötürü ürkünç bir yerdir. İşte Control de böyle bir mekanda başlangıç yapar. Ana karakterimiz olan Jesse Faden, yıllar önce kaçırılan kardeşini aramaya devam ederken kendisini bu garip yerde bulur. Büroda dolaştığı her saniye buranın ne derece ürkünç ve sessiz olduğunu fark eden Jesse, zamanla büroda olan gizemleri çözmeye başlar. Jesse, gizemleri çözüp kardeşine ulaşabilecek mi kısmını atlayıp oyunun teknik detaylarına geçelim şimdi de.
Oynanış olarak birden farklı yapıyı içerisinde barındırdığını söyleyelim. Bu yapıları çok 
detaylandırmadan şu şekilde açalım:
1.  Öncelikle elimizde bir adet silah var. Bu silaha farklı eklentiler takarak farklı özellikler (daha fazla hasar, kafaya sıktığımızda farklı etkiler vb.) kazandırabiliyoruz. Ayrıca silaha modlar da ekleyebiliyoruz, bu sayede silahımız bambaşka silahlara (otomatik bir tüfek gibi) dönüşebiliyor.
2.  Yeni bir güç elde ettiğimizde genellikle oyun bizi astral bir bölgeye atıyor. Burada elde ettiğimiz gücü deneyebiliyoruz. Nesneleri bir yerden başka bir yere temas etmeden fırlatabilmemizi sağlayan telekinezi de deneyimlediğimiz ilk güç olarak karşımıza çıkıyor.
3.  Etkileyici bir fizik motoruna da sahip oyun. Biraz açmamız gerekirse oyundaki çoğu nesne etkiye tepki verebiliyor. Yani bir masaya çarptığınızda bu masa ve masadaki nesneler yere düşebiliyor. Farklı bir örnek verirsek mermilerin çarptığı nesneler hasar alabiliyor. 
4.  Veee bu tarz aksiyon oyunlarının olmazsa olmazı... Bölüm sonu canavarları. Zaten, her bölüm kolaylıkla geçilmemeli değil 
mi? 
5. Harita ve yer yön bulma konusunda biraz sıkıntı yaşayabiliyoruz. "Alt tarafı bir büro, ne kadar sorun yaşatabilir ki?" diyebilirsiniz ama durum gerçekten öyle olmuyor. Küçücük büro o kadar büyümeye ve genişlemeye başlıyor ki bir süre sonra görev yerinizin neresi olduğunu karıştırabiliyor hatta oyun içinde kaybolabiliyorsunuz. Malesef oyun da bu konuda yardımcı olmadığından -her ne kadar haritanız olsa da- kaybolması hayli kolay oluyor. 
6.  Silahı geliştirip kendimizi geliştirmemek olur mu hiç? Tabi ki olmaz. Oyunda bir de yetenek ağacımız var. Can artışı, özel yetenek hasarı artışı vb. birçok özelliğimizi geliştirebiliyoruz. 
Özetlersek Control, içerisinde birbirinden farklı mekaniklerin olduğu, bu mekanikleri birlikte kullanmadan oyunda ilerlemenin neredeyse zorlaştığı, her adımda sizi şaşkına uğratacak paranormalliklerin döndüğü bir oyun. 
Bonus:

 Oyundaki çoğu içerik SCP'ye gönderme içerirken aynı zamanda Fringe adlı diziden de esintiler taşımaktadır. Eğer bu tarz içerikleri beğeniyorsanız sizlere Fringe isimli diziyi izlemenizi de öneririm. 

Kaynakça:
Easter GamersTv- Control

Furkan Sadık Öz

Furkan Sadık Öz

YORUMLAR

YORUM YAP

Yorumunuz onaylandıktan sonra yayınlanacaktır. Yorumunuza yanıt verildiğinde mail ile bilgilendirileceksiniz.